وکیل پایه یک دادگستری

الزام به تنظیم سند رسمی | بهترین وکیل کرج | عدالت

الزام به تنظیم سند رسمی | بهترین وکیل کرج | عدالت

با وکلای ما در ارتباط باشید. 09123673786

الزام به تنظیم سند رسمی: در بسیاری از مواقع مالکیت تنها از طریق سند رسمی امکان پذیر است، این امر در مورد معاملات و املاک و اموال غیر منقول ذاتی و در ارتباط با اموال منقول وجود سند رسمی الزامی است، تنظیم سند در این خصوص نوعی تعهد از سوی فروشنده به مالک است و در صورتی که فروشنده به هر دلیلی از این عمل سر باز بزند خریدار می تواند با مراجعه به محاکم رسمی اقدام به تنظیم سند زسمی کند.

الزام به تنظیم سند رسمی | بهترین وکیل کرج | عدالت

ما در این نوشتار در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با الزام به تنظیم سند با شما کاربران عزیز در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

الزام به تنظیم سند رسمی

همان طور که در جریان هستید اسناد رسمی اعتبار بیشتری نسبت به اسناد عادی دارد؛ اما در برخی مواقع با توجه به دلایل مشخصی این اسناد به صورت رسمی به ثبت نمی رسند و افراد اقدام به انتقال سند عادی خود می کنند، توجه داشته باشید که تمامی اسناد باید در مراکز مشخص شده به ثبت برسند تا بتوانند از مزایای قانونی آن بهره مند شوند. در صورتی که فرد مالی را به صورت شفاهی خریداری می کند می تواند از مالک مال درخواست کند که سند آن را به صورت رسمی به نام خریداری درآورد تا رسمیت بیشتری داشته باشد. مشاور حقوقی در کرج | وکیل حقوقی | موسسه عدالت   در برخی مواقع مالک از انتقال سند رسمی خودداری می کند و خریدار می تواند با مراجعه به دادگاه از فروشنده بخواهد اقدامات لازم را در خصوص انتقال رسمی سند انجام دهد. با توجه به موارد گفته شده می توان به این نتیجه رسید که الزام به سند رسمی نوعی دعاوی حقوقی و موجه به شمار می آید. با توجه به اهمیت بالایی که تنظیم سند رسمی دارد لازم است که بدانید برای تنظیم آن مدارکی وجود دارد.

بهترین وکیل کرج

توجه داشته باشید در این قرارداد باید به صراحت قید شود که اموال غیر متقول به عنوان بخشی از تعهدات به فروشنده منتقل می شود و لازم است که فروشنده برای امضای سند انتقال به دفاتر اسناد رسمی فعال در کشور مراجعه نماید. در صورتی که به هر دلیلی فروشنده از حضور در دفاتر اسناد رسمی امتناع کند بهتر است برای او جرایمی اعمال شود و در صورتی که از سوی خریدار به فروشنده اظهارنامه ارسال شده است بهتر است به دادخواست پیوست گردد. وکیل ماهر کرج | شماره وکیل پایه یک دادگستری | عدالت

وکیل خوب در کرج

نکات مهم در زمان تنظیم سند

برای تنظیم سند رسمی لازم است که به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید با علم و آگاهی بیشتری در این خصوص عمل کنید. با ما همراه باشید.

هزینه دادرسی

توجه داشته باشید در زمان الزام به تنظیم سند رسمی هزینه ای که بابت دادرسی پرداخت می کنید با سه و نیم درصد ارزش ملک برابری می کند و در برخی مواقع نیز ارزش ملکی عرفی مدنظر نیست و کارشناسان ارزش ملک موردنظر را تعیین می کنند.

بهترین وکیل حقوقی در کرج

مدارک معتبر

در صورتی که قراردادی را بر روی کاغذ ننوشته اید یا زیر آن را مهر و امضا نزده باشید شانس کمتری برای دعاوی حقوقی دارد چرا دادگاه از شما مدارکی معتبر می خواهد و بهتر است که بدانید قراردادهای شفاهی و بیانی فاقد اعتبار هستند.

پیش بینی کردن وجه التزام

خسارت یا همان وجه التزام از جمله وجوهی است باید در تمامی قراردادها ذکر شود، توجه داشته باشید با تعیین این وجه طرف مقابل چه در دفترخانه حضور داشته باشد چه نداشته باشد موظف است که آن را پرداخت کند.

سابقه ثبتی

این دعاوی زمانی اهمیت خود را حفظ می کنند که اموال مورد نظر در مراجع قانونی  به ثبت رسیده باشد. انتخاب وکیل خوب در کرج | انواع وکالت | موسسه عدالت
سخن پایانی
تنظیم سند رسمی یکی از تعهداتی است که فروشنده در قبال محصول موردمعامله به فروشنده می دهد اما در برخی مواقع ممکن است که فروشنده از این امر سرباز بزند و اقداماتی برای تنظیم سند رسمی انجام ندهد که خریدار می تواند دعوایی تحت عنوان الزام به تنظیم سند رسمی را به دادگاه ارسال کند و لازم است که بدانید تنظیم سند رسمی امری مهم و حیاتی است که باید افراد در این باره اطلاعات لازم را به دست بیاورند تا بتوانند زودتر از آن چه که هست به حق و حقوق خود برسند. شما کاربران عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص الزام به سند رسمی با شماره هایی که در انتهای مقاله درج شده است در ارتباط باشید.

One thought on “الزام به تنظیم سند رسمی | بهترین وکیل کرج | عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *